e-lekcje

Tutaj pracujemy podczas kwarantanny

 


Nie ma lenistwa. To nie ferie, nie pora na nicnierobienie. Nie przychodzimy do szkoły, ale to nie znaczy, że nie robimy nic. Będziemy dla was przygotowywać lekcje i tematy zajęć.

Pan Arkadiusz Ciura

Klasy technikum i klasy pierwsze szkół branżowych

Trzeba kliknąć na link https://szkolnaszuflada.blogspot.com/ a potem będzie już wszystko jasne. Do góry są zakładki, dla których klas przygotowane są lekcje.

Pani Katarzyna Całus

Klasy, które mają z panią Całus angielski

Przypominam wszystkim uczniom uczącym się języka angielskiego o ćwiczeniach na stronie instaling.pl.

 

Uczniowie powinni również uzupełnić wszystkie braki w ćwiczeniach ( workbook).

 

Informacje dla  uczniów z poszczególnych klas:

  • klasa ITip- proszę o wykonanie ćwiczeń z podręcznika ze stron 58 i 59 (oprócz  ćw.8) w zeszycie oraz przypominam o prezentacji na temat części komputera (język angielski zawodowy)
  • klasa I Tig- proszę o  przeczytanie tekstu  z podręcznika  a następnie wykonanie ćwiczeń ze stron  28,29 w zeszycie
  • klasa IIT-  proszę o przeczytanie tekstu ‘How coloursareused in advertising’i wykonanie ćwiczeń ze stron 1-4/88, 5-8/89 w zeszycie
  • klasy Ia, Ib,Ii- proszę  o wykonanie ćwiczeń ze stron 22 i 23 oprócz 7,10,11 w zeszycie.
  • klasa IIb- proszę o przygotowanie prezentacji  o środkach transportu, może być w formie papierowej lub elektronicznej (na pendrivie) oraz o powtórzenie słownictwa  z działu ‘Cars’
  • klasy IIIa/i oraz IIIc/j- przypominam o napisaniu krótkiej notatki o zespole the Beatles oraz powtórzeniu słownictwa związanego z  instrumentami muzycznymi.

 

 

Tutaj znajduje się kolejna lekcja dla tych klas.


Pani Katarzyna Pięta

Język polski w klasach technikum

 

 Klasa I Tip

Czytamy Makbeta bez wychodzenia z domu. Dla tych, którzy nie mają książki treść lektury w linku poniżej.
https://lektury.gov.pl/lektura/romeo-i-julia
Proszę o zapoznanie się z informacjami "O lekturze".
Ta lektura obowiązuje podczas omawiania kolejnej epoki literackiej - renesansu (będzie to po zakończeniu omawiania średniowiecza - prawdopodobnie w kwietniu).

Karta pracy powtórka Bogurodzicy jest tutaj

 

Klasa I Tig
Lekturę, która była zadana jakiś czas temu, możecie znaleźć w linku poniżej:
https://lektury.gov.pl/lektura/makbet
Proszę o zapoznanie się z informacjami "O lekturze"

Klasa II Ti

Zapraszam do zapoznania się z ciekawostkami na temat dramatu, który już omawialiśmy

Dziady cz. III - warto wiedzieć

 

Co oznacza liczba 44?

 

Koncepcji jest wiele. A to kilka z nich:

  1. najbardziej popularna teoria to ta, że chodzi tu o samego Adama Mickiewicza, który w liczbie 44 zaszyfrował swoje imię wg hebrajskiej Kabały.

  2. inna koncepcja mówi, że pod liczbą 44 kryje się hebrajskie słowo dziecko, czyli Mesjaszem będzie ten, kto jak dziecko wierzy i nie uznaje niemożliwego.

  3. jeszcze inna możliwość to ta, że Mesjaszem miałby być Andrzej Towiański, twórca towianizmu. Był on dla Mickiewicz mistrzem.

  4. i jeszcze jedna koncepcja: poeta bez zastanowienia, w twórczym szale użył liczby, która mu po prostu pasowała.

 

Trudny do wystawienia teatralnego dramat tym bardziej kusi do pracy nad nim. Wiele było ważnych wystawień Dziadów. Najczęściej są to spektakle czerpiące ze wszystkich części.     

 

Do tych, o których trzeba pamiętać należą Dziady, które wyreżyserował Kazimierz Dejmek  w 1967 roku. Premiera spektaklu z głośną, świetną rolą Gustawa Holoubka jako Gustawa- Konrada, odbyła się 25 listopada w Teatrze Narodowym w Warszawie.

 

Krytyka ze strony ówczesnych władz i PZPR była ogromna. Spektakl uznano za antyrosyjski, antyradziecki. Ograniczano sprzedaż biletów i ilość spektakli. 1 lutego 1968 Dziady zostały zdjęte z afisza. Ostatni spektakl zgromadził tłumy. Po nim odbyła się demonstracja, w czasie której padały hasła o wolności sztuki i teatru. Aby nie zagłębiać się szczegółowo w wydarzenia związane z tym spektaklem, warto tylko podkreślić, że stały się one początkiem protestów na dużą skalę, studentów i części środowiska akademickiego i intelektualnego.

 

Innym interesującym dziełem jest film Tadeusza Konwickiego Lawa, z młodym, jeszcze wtedy studentem szkoły teatralnej, Arturem Żmijewskim w roli Gustawa – Konrada. W roli Pustelnika – nauczyciela wystąpił znany ci już Gustaw Holoubek, odtwórca głównej roli w spektaklu Dejmka.

 

Bardzo uwspółcześnioną wersją Dziadów, jest przedstawienie z Teatru Nowego w Poznaniu   z 2015 roku. Głośno było o tym spektaklu Radosława Rychcika. Eksperymentujący reżyser przeniósł słowiańskie obrzędy i kult w amerykańskie realia popkultury. Na scenie pojawiają się więc: Joker z Batmana, upiorne bliźniaczki z Lśnienia Kinga, Marylin Monroe, Ku Klux Klan. Jak to wszystko łączy się z Dziadami Mickiewicza ? Zaskakujące i interesujące.

 

Bracia Wachowscy pewnie nie inspirowali się Mickiewiczem, ale mesjanizm jest głównym zagadnieniem ich trylogii Matrix. Neo, przyszły Mesjasz ma uwolnić z Matrixa i poprowadzić do zbawienia tych, którzy poprzez jego osobę będą chcieli doznać oświecenia. Zatem, Mesjanizm wiecznie żywy w kulturze i sztuce.

 

Klasa II Ti

Czytamy lekturę bez wychodzenia z domu. Treść lektury dla tych, co nie mają książki w linku poniżej
https://lektury.gov.pl/lektura/pan-tadeusz-czyli-ostatni-zajazd-na-litwie
Proszę zapoznać się także z informacjami "O lekturze".

Przypominam o lapbookach zgodnie z wylosowanymi tematami - (ustalony termin: do końca marca).

Tutaj znajduje się druga lekcja dla klas I b, I c, I j, I Tig, i Tip

Tutaj znajduje się kolejna lekcja dla klasTig, i Tip

 

 

 

Zachęcam uczniów klas I Tig i II Ti do obejrzenia lektury na ekranie, którą omawialiśmy:

  • Piątek, 20 marca, godz. 13:00 Literatura na ekranie – Hamlet reż. Franco Zeffirelli (1990), 130 min.


Pan Przemysław Gorzałka

Historia w klasach technikum

 



Klasa ITig

  1. Przeczytaj temat „Kampania polska” (str. 124 – 131), a następnie odpowiedz pisemnie na pytania:

    • czyje działania we wrześniu 1939 roku nazwano „dziwną wojną” i dlaczego?

    • jaka bitwa uważana jest za największe starcie kampanii polskiej w 1939 roku?

  2. Obejrzyj teledysk grupy Sabaton do utworu „40:1”- https://www.youtube.com/watch?v=ivgCD31iKyg, a następnie napisz w zeszycie, dlaczego bitwę pod Wizną nazywa się „polskimi Termopilami”.

  3. Obejrzyj film edukacyjny „Stefan Starzyński – śledztwo umorzono” o bohaterskim prezydencie Warszawy z 1939 roku.https://vod.tvp.pl/video/stefan-starzynski-sledztwo-umorzono,stefan-starzynski-sledztwo-umorzono,44143555

 

Klasa ITip

 

  1. Przeczytaj temat "Testament Bolesława Krzywoustego" str. 217 - 221, a następnie odpowiedz pisemnie na pytania:

    • Na czym polegała zasada pryncypatu?

    • Na czym polegała zasada senioratu?

    • Wymienień wszystkich synów Bolesława Krzywoustego.

  2. Obejrzyj film edukacyjny „Czy prawdziwych rycerzy już nie ma?”https://vod.tvp.pl/video/czy-prawdziwych-rycerzy-juz-nie-ma,czy-prawdziwych-rycerzy-juz-nie-ma,19048503

 

 

Historia w klasach branżowych

 

KLASA II a,i

Obejrzyj film edukacyjny https://vod.tvp.pl/video/sprawiedliwosc,sprawiedliwosc,46881512

a następnie napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie:

  • Czy Twoim zdaniem Polsce należą się odszkodowania wojenne ze strony Niemiec za zniszczenia i zbrodnie II wojny światowej?

  • Dlaczego Polska znalazła się pod kontrolą ZSRR po 1944 roku?

 

KLASA I J

 

Przeczytaj materiał z epodręcznika

https://epodreczniki.pl/a/skutki-wielkich-odkryc-geograficznych/D9aHmev8M

a następnie

  1. wypisz w zeszycie wspomniane tam wielkie cywilizacje Indian

  2. Na podstawie podrozdziału Pismo Indian  wykonaj polecenie3.

 

 

KLASA I i

Obejrzyj film edukacyjny na stronie
https://www.youtube.com/watch?v=CQeBjvYw5rs
następnie wypisz kraje i terytoria zajęte przez Niemcy przed wybuchem II wojny światowej

Tutaj są kolejne lekcje z histirii dla szkół branżowych

A tutaj z języka angielskiego też dla tych klas.



Pani Joanna Smolińska

Plastyka w klasie I Tip technikum

 

  1. Zadanie powtórzeniowe:

    Odpowiedz na niżej zamieszczone pytania, a potem zapisz odpowiedź w zeszycie:

    • Co najczęściej malowali impresjoniści?

    • Jaki kierunek w sztuce reprezentuje autor obrazu „Skąd przyszliśmy? Kim jesteśmy? Dokąd idziemy”?

Odpowiadając na pytania możesz skorzystać z podręcznika „Plastyka” A.Przybyszewska-Pietrasiak str. 67- 68.

  1. Zadanie do opracowania:
    • Przeczytaj tekst w podręczniku na str. 69, 70, 71, 72, 73.
    • Na podstawie przeczytanego tekstu zapisz w zeszycie nazwy pięciu awangardowych kierunków w sztuce.
    • Napisz, kto zainicjował abstrakcjonizm.
    • Przyjrzyj się obrazom zamieszczonym w podręczniku na str.69-73 i napisz,, który podoba Ci się najbardziej.
  2. Zadanie dodatkowe:

Za pośrednictwem Internetu zachęcam Cię do zapoznania się ze zbiorami w Muzeum Secesji w Płocku: https://www.youtube.com/watch?v=mFdy_aAoITc

 

Jeśli masz pytania dotyczące zadanej pracy, możesz do mnie napisać na e-mail: josmo@o2.pl

Pani Irena Jeziorska


Chemia w klasach technikum i klasach szkoły branżowej nr 11

 

Na ten tydzień proponuję uczniom:

 Kl. ITig, ITip, Ii, Ia

Proszę zalogować się na platformę edukacyjną e-podreczniki.pl,

wejść w zakładkę szkoły ponadpodstawowe/ ponadgimnazjalne chemia

i zapoznać się z materiałami edukacyjnymi.

W szczególności polecam dla klasy ITip:

 ,, Czy wszystkie metale reagują z kwasami tak samo?' 

 

Dla klas ITig, Ii, Ia:

 ,,, W jaki sposób powstają leki?"

Matematyka w klasie I Tip

Tutaj są testy z matematyki - pobierz je i rozwiąż

W ramach powtórzenia materiału proponuję

Klasa IITi
Rozwiązywanie zadań z zeszytu ćwiczeń, dział 7 Geometria analityczna (7.1- 7.3) str. 137-142 plus uzupełnienie zadań z poprzednich działów.

Klasa ITig
Rozwiązywanie zadań z zeszytu ćwiczeń , dział 4 Funkcje( 4.1-4.12) str 71-90

Klasa ITip
Rozwiązywanie zadań z testu ( w załączniku)


Matematyka w klasach branżowych

W ramach powtórzenia materiału proponuję

Klasa IIi

Rozwiązywanie zadań z testu (w załączniku)


Pani Anna Misztela


Pracownia gastronomiczna w klasach zawodowych

 

 

 Klasa I a

 

Temat lekcji

Sery-charakterystyka towaroznawcza, zastosowanie w produkcji gastronomicznej, asortyment potraw, technologia sporządzania, ekspedycja potraw.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Sbx4Hs7LsDU

https://www.youtube.com/watch?v=PRP1pleNSJc

https://www.youtube.com/watch?v=RX5Y_piJBf0

https://www.youtube.com/watch?v=_QbkKp0c9nI&t=47s

https://www.youtube.com/watch?v=MTH-HukJ8Y8

https://www.youtube.com/watch?v=ehk2twLNI2U

https://www.youtube.com/watch?v=Y3Yu3rHnV6g

https://www.youtube.com/watch?v=Gr27vVFD5Jg

https://www.youtube.com/watch?v=KQTAI7CuZPo&t=14s

https://www.youtube.com/watch?v=tTGkxbEf5eQ

https://www.youtube.com/watch?v=JRgTw02-PlM

https://www.youtube.com/watch?v=JVsLuk3pmQ0

https://www.youtube.com/watch?v=tTGkxbEf5eQ

https://www.youtube.com/watch?v=bq0_jiYfs_A

https://www.youtube.com/watch?v=bZ5Y0T2ss2g

Obejrzyj filmy. Zrób krótką notatkę.

 

Klasa II a/klasa II b

 

Temat lekcji:

Ryby- charakterystyka towaroznawcza, zastosowanie w produkcji gastronomicznej,

 

https://www.youtube.com/watch?v=bq0_jiYfs_A

https://www.youtube.com/watch?v=bZ5Y0T2ss2g

https://www.youtube.com/watch?v=Sbx4Hs7LsDU

https://www.youtube.com/watch?v=tTGkxbEf5eQ

https://www.youtube.com/watch?v=PRP1pleNSJc

https://www.youtube.com/watch?v=Ju6dgs700Y0&t=2s

https://www.youtube.com/watch?v=MTH-HukJ8Y8

https://www.youtube.com/watch?v=ehk2twLNI2U

https://www.youtube.com/watch?v=Y3Yu3rHnV6g

https://www.youtube.com/watch?v=Gr27vVFD5Jg

https://www.youtube.com/watch?v=xA21Qs3qLzg

https://www.youtube.com/watch?v=2drePR9wF1o

https://www.youtube.com/watch?v=E25AX6h4kUc

https://www.youtube.com/watch?v=bq0_jiYfs_A

https://www.youtube.com/watch?v=bZ5Y0T2ss2g


Obejrzyj filmy. Zrób krótką notatkę.

Klasa III a

 

Temat lekcji:

Produkty zbożowe-charakterystyka towaroznawcza, zastosowanie w produkcji gastronomicznej, asortyment potraw, technologia sporządzania, ekspedycja potraw.

https://www.youtube.com/watch?v=Sbx4Hs7LsDU

https://www.youtube.com/watch?v=tTGkxbEf5eQ

https://www.youtube.com/watch?v=PRP1pleNSJc

https://www.youtube.com/watch?v=Ju6dgs700Y0&t=2s

https://www.youtube.com/watch?v=MTH-HukJ8Y8

https://www.youtube.com/watch?v=ehk2twLNI2U

https://www.youtube.com/watch?v=Y3Yu3rHnV6g

https://www.youtube.com/watch?v=Gr27vVFD5Jg

https://www.youtube.com/watch?v=bq0_jiYfs_A

https://www.youtube.com/watch?v=bZ5Y0T2ss2g


Obejrzyj filmy. Zrób krótką notatkę.

Technologia gastronomiczna w klasach zawodowych

Klasa I a


Temat lekcji:
Metody obróbki cieplnej i zmiany zachodzące podczas obróbki cieplnej.

https://www.youtube.com/watch?v=QOHrKeThOr8


Wykonaj notatkę z wykorzystaniem materiałów lub książki do przedmiotu: rodzaje obróbki cieplnej (gotowanie, smażenie, duszenie)

Klasa II a/ klasa II b

Temat lekcji:

Zupy- technologia sporządzania, asortyment potraw, ekspedycja potraw.


https://www.youtube.com/watch?v=MHQqK536obw

https://www.youtube.com/watch?v=H0lFC108OlQ

https://www.youtube.com/watch?v=RCafNF_MKWI

http://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/0bd689bd8312f9ae90cbb5df276449f6

https://www.slideshare.net/DarekSimka/scalone-dokumenty-13-67880281

Obejrzyj filmy

Zrób krótką notatkę. Sporządź notatkę o zupach z materiału ze strony 7-11

Rozwiąż ćwiczenia z powyższych stron.

Klasa III a

Temat lekcji:
Mleko i jego przetwory - charakterystyka towaroznawcza, Zastosowanie mleka i jego przetworów w technologii gastronomicznej, ekspedycja potraw.

https://ww.youtube.com/watch?v=X2LprFayMBM

http://scholaris.pl/resources/run/id/49224

https://www.testy.egzaminzawodowy.info/test-58-zsz-kucharz-probny.html

https://arkusze.pl/egzamin-zawodowy-turystyczno-gastronomiczny/


Przeczytaj i sporządź notatkę: mleko i jego przetwory.

Rozwiąż testy z 2020,2019,2018 (wydrukuj lub napisz odpowiedzi na kartce)

 

 

Tutaj znajdują się kolejne lekcje z pracowni gastronomicznej w klasach I ab, II ab, III a


Pani Anna Hynek

Fizyka w klasach technikum i klasach pierwszych szkół branżowych

Klasa I b/ KLasa I c/ Klasa I j
Strona z tematem lekcji znajduje się tutaj

Klasa I Tig/ Klasa I i/ Klasa I a
Strona z tematem lekcji znajduje się tutaj



Pani Wioletta Radecka

Język niemiecki w klasach technikum

Pobawcie się słownictwem z języka niemieckiego na stronie

LearningApps.org.

 

  • Wybierzcie „Przeglądaj aplikacje”, potem „niemiecki”, a następnie:

     

    • klasa I Tip i ITig wybiera w „kategoriach” - kolory, rodzina i ubrania

    • klasa II Ti wybiera w „kategoriach” - liczby i słownictwo (sklepy i produkty spożywcze).

Miłej zabawy !!!

Wioletta Radecka




Pani Małgorzata Mitek

Geografia w klasach technikum i klasach pierwszych szkół branżowych


Proszę zalogować się na platformę edukacyjną e-podreczniki.pl. Wejść w zakładkę szkoły ponadpodstawowe/ ponadgimnazjalnegeografia.

 

A dalej:

  • Klasy: 1Tip, 1Tig, 1i, 1a - oglądają prezentację pt. „Procesy demograficzne na świecie”.

    • Proszę odpowiedzieć pisemnie na pytanie: Czy korona - wirus  ma wpływ na procesy demograficzne?

  • Klasy 1b, 1c, 1j - oglądają prezentację pt. „Czynniki i procesy rzeźbotwórcze Ziemi. Podsumowanie”.

    • Proszę wymienić pisemnie ( w zeszycie przedmiotowym) procesy modelujące powierzchnię Ziemi.

PPani Ewa Sypek

Rewalidacja w klasach szkoły przysposabiającej

Bardzo ciekawe zadania można znaleźć tutaj, tutaj, tutaj, tutaj i tutaj też

Pani Joanna Janowiczh4>
Język polski w klasach szkół branżowych

Zajęcia z języka polskiego z klasami szkoły branżowej są tutaj



Pani Barbara Ginter

Świetlica szkolna w internecie


Temat: Zajęcia
Kącika Literackiego ,,Złote Pióro”.


Kwarantanna trwa, ale życie szkolne i świetlicowe toczy się dalej- wirtualnie. Zaglądajcie do ŚWIETLICY w przerwie między e-lekcjami.

Dziś twórczość własna uczniów:Zimowa miłość   Autor Amelia Czok, kl. 3a

 

Mróz w sercu mym gościł, dopóki Cię nie poznałam.

Spojrzałeś na mnie błyszcząco- od razu się zakochałam!

Wokół nas wirowały płatki białego puchu,

 Trzymałeś mnie za rękę w rytm tanecznego ruchu.

 

Szliśmyprzez zaśnieżony park iskrzący się soplami,

Rzucaliśmy w nasze serca biało-srebrnymi kulkami.

Bryłki z czystego kryształu- jak słowa gorące z miłości

Rozpaliły nasze serca tak słodko, do nieprzytomności.

 

Zimowy przystojniaku poznany porą mroźną,Z

budziłeś w mojej duszy namiętność groźną!

Chcę, by czerń Twoich oczu odbita od śniegu

Lśniła w mym sercu, oczach i uśmiechu.

 

Luty 2020r.

Wiersz został zgłoszony na Wojewódzki Konkurs Poetycki ,,Zima w poezji” 2020r.

 

Dziś krótka lekcja poezji. W wierszach stosujemy środki stylistyczne. Pozwalają one wyrazić emocje, podkreślić sens wiersza, zbudować nastrój, dają wrażenie barwy, ruchu, kontrastu, temperatury. Oto niektóre z nich:

  1. Przenośnie, metafory są to zaskakujące połączenia obrazów, które pobudzają naszą wyobraźnię np.,,mróz w sercu mym gościł”- tzn. było mi źle, smutno, byłam nieczuła;

  2. Epitety-ich zadaniem jest wskazywanie cech przedmiotów np. biało- srebrnymi kulkami; zimowy przystojniaku; porą mroźną; słowa gorące.

  3. Porównania-polegają na odnalezieniu podobieństwa między dwoma zjawiskami, rzeczami, postaciami. Zawsze zawierają wyrażenia porównawcze: jak, jakby, niby, na kształtniczym. np. bryłki z czystego kryształu- jak słowa gorące z miłości.

  4. Apostrofa- bezpośrednie uroczyste zwrócenie się do kogoś lub czegoś np. Zimowy przystojniaku…!

  5. Kontrast- zima i mróz na dworze i w sercu- kontra gorące uczucie miłości

 

Dzięki środkom stylistycznym w wierszu pokazana jest uroda zimowego krajobrazu: zaśnieżony park, błyszczące sople, biel śniegu lecz także niska temperatura otoczenia i uczuć podmiotu lirycznego, czyli osoby mówiącej w wierszu. Wszystko zmienia się, gdy poznaje ona przystojnego ukochanego. Mróz zostaje tylko w parku, a serce wypełnia się gorącym uczuciem miłości.

 

Zachęcam Was do używania środków stylistycznych w codziennej mowie, a Wasze wypowiedzi będą eleganckie i ciekawe.

W ramach wprawki językowej wykonaj ćwiczenia:

Dokończ porównania:

  • Usta słodkie jak…………………..

  • Rumieńce czerwone jak………….

  • Uciekał jakby…………………..

Wymyśl po 2 epitety do rzeczowników:

  • Zima jest (jaka?)-………………………………….

  • Jesień jest (jaka?)-………………………………….

  • Lato jest (jakie?)-……………………………………

  • Wiosna jest (jaka?)-…………………………………

Wskaż poprawną odpowiedź

Zwrot: ,,Litwo! Ojczyzno moja!” jest

  • epitetem

  • apostrofą

  • porównaniem

Zastanów się, jak rozumiesz znaczenie przenośni:

  • czas to pieniądz…………………………………………………………………

  • głowa do góry-…………………………………………………………………

 

Zaglądajcie też na szkolnego Facebooka- czekamy na Was!!!

Przedmiot: Świetlica szkolna w InternecieTemat:

Praca i nauka w domu- 12 praktycznych wskazówek

 

Jak uczyć się zdalnie i nie zwariować? Jak radzić sobie z wszystkimi rozpraszaczami, jak pracować sprawnie i na czas, gdy nie pilnuje Cię nauczyciel?

 

Poznaj kilka trików, jak robią to ludzie, którzy zawodowo pracują tylko zdalnie.

 

  1. Określ cel swojej pracy. Uświadom sobie, po co to robisz. Zapisz cele, powieś w widocznym miejscu.

  2. Zrób codziennie listę zadań.

  3. Rzeczy najważniejsze mają pierwszeństwo!

  4. Zrób burzę mózgów.

  5. Ubierz się - STOP Piżamie!!!

  6. Zaplanuj wcześniej posiłki i czynności domowe. Rutyna pomaga.

  7. Przygotuj miejsce pracy.

  8. Ogranicz kontakty z domownikami.

  9. Rób przerwy, poruszaj się.

  10. Zablokuj rozpraszacze.

  11. Nie odkładaj pracy, nawet gdy brak Ci pomysłów i chęci do pracy.

  12. Po skończonej pracy doceń samego siebie.

 

Cały tekst tu:

https://joannaglogaza.com/2015/03/praca-w-domu.html#more-7323

 

Wnioski

  1. Nauka i praca zdalna wymaga dobrej organizacji i planowania.

  2. Ma swoje plusy:

    • uczysz się organizować swój czas i pracę,

    • nauczyciel nie wisi nad głową,

    • sam decydujesz o kolejności wykonywania zadań,

    • nie tracisz czasu na dojazdy,

    • w ciszy łatwiej się skupić,

    • jesteś samodzielny,

    • przezwyciężasz lenistwo.

  3. Minusem jest poczucie osamotnienia i brak bezpośredniego kontaktu z nauczycielem, gdy chcemy, by nam coś wytłumaczył.

 

Dacie radę! Opisujcie na szkolnym Facebooku w komentarzach Wasze doświadczenia z nauki zdalnej. Pozdrawiam

 

Tutaj jest kolejna lekcja świetlicowa. Serdecznie zapraszam

Pani Sylwia Bajor-Gaudy

WOS w kasach technikum i klasach szkół branżowych

Klasy: 3a/3j, 3b, 3c/3j

Korzystając z podręcznika do wos lub Internetu odpowiedz w zeszycie na poniższe pytania:

1. Jak wygląda procedura „Niebieskiej karty”.

2. Wymień środki przymusu bezpośredniego jakie mogą zastosować funkcjonariusze służb porządkowych.

 

Klasa 1Tig

Wykonaj w zeszycie zadanie nr 2 str.151 (podręcznik do wos). Wykorzystaj do wykonania zadania temat Poznajemy organy ścigania str. 118-125

Tematy z WOS dla klas IIIa, IIIi, IIIb, ITi znajdziecie tutaj



Pan Cezary Baryła

Wszystkie klasy szkół branżowych i technikum



Zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych do samodzielnego wykonania.

Klasy szkoły branżowej i technikum – 19.03.2020r.

 

Rozgrzewka:

  • trucht w miejscu

  • podskoki obunóż

  • podskoki jednonóżskipy w miejscu

  • krążenia i odmachy ramion

  • wznosy nóg naprzemienne

  • skrętoskłony

 

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha:

 

  • Unoszenie klatki piersiowej: połóż się na ziemi z dłońmi za głową, aby odciążyć kark. Napnij górną część mięśni brzucha (powyżej pępka),aby unieść barki, a następnie łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej, kładąc łopatki, a następnie barki na macie.

  • Unoszenie bioder: połóż się na plecach, ręce wzdłuż ciała. Napnij dolną część mięśnia prostego brzucha (poniżej pępka), aby unieść biodra i odkleić pośladki od maty. Wróć do pozycji wyjściowej.

  • Deska przodem: opierając się na przedramionach i stopach (twarzą do maty), utrzymaj pozycję prostych pleców i miednicy w tyłopochyleniu. Oddech musi być powolny i kontrolowany, a brzuch wciągnięty, aby pobudzić do pracy mięsień poprzeczny.

Pani Elżbieta Ptaszek-Półrolniczak

Klasy technikum

Strona z tematem rewalidacji znajduje się tutaj i tutaj

Klasy branżowe

Strona z tematem rewalidacji znajduje się tutaj

Pani Agnieszka Mucha

Klasy kucharskie szkół branżowych


Strona z tematem lekcji z działalności gospodarczej znajduje się tutaj

Strona z tematem lekcji z podstaw przedsiębiorczości znajduje się tutaj


Strona z tematem lekcji z wyposażenia technicznego znajduje się tutaj

Działalność gospodarcza i podstawy przedsiębiorczości są tutaj


Pan Waldemar Cieślik

Klasy szkół branżowych



Zadanie do wykonania dla klasy Ia

  • Przeczytaj tekst w podręczniku na str. 136-138.

  • Napisz w zeszycie, co powinna zawierać apteczka pierwszej pomocy.

  • Odpowiedz pisemnie na pytanie: Czy w apteczce pierwszej pomocy powinny znajdować się leki?

 

W związku z ogłoszonym w naszym państwie stanem zagrożenia epidemicznego proszę wszystkich uczniów o wykonanie zadania dodatkowego:

  • Zapoznaj się z materiałem z epodręcznika a szczególnie z filmem zawartym w tym materiale: https://epodreczniki.pl/a/ochrona-przed-skazeniami/D18HlJ8QQ

  • Wymień co najmniej pięć zastępczych środków ochrony dróg oddechowych (zapisz w zeszycie) lub wykonaj samodzielnie zastępczy środek ochrony dróg oddechowych. Niech inspiracją dla Ciebie będzie obejrzany film. Liczę na Twoją pomysłowość.

 

Uczniowie którzy mają rewalidację z P. Waldemarem Cieślikiem proszeni są o wykonanie zastępczego środka ochrony dróg oddechowych jako zadania obowiązkowego.

 

Zadanie to proszę potraktować jako materiał utrwalający.

 

Edukacja dla bezpieczeństwa we wszystkich klasach I technikum i szkół branżowych

 

Temat: 

Epidemia fakenewsów

 

Z lekcji dowiesz się, jak odróżniać wiarygodne informacje o koronawirusie od fakenewsów, oraz poznasz podstawowe zasady bezpiecznego zachowania podczas epidemii.

  • Przeczytaj:  Portal OSE

  • Obejrzyj:     Strona gov.pl

  • Podaj dowolny przykład fakenewsa o koronawirusie. Zapisz w zeszycie przedmiotowym


Pani Bożena Zwolska

Klasy technikum szkół branżowych i szkoły przysposabiającej


Strona z lekcjami wdż dla klas I a, I i, I j, I Tig , II b i III b znajduje się tutaj

Strona z lekcjami funkcjonowania osobistego i społecznego w klasach III p i III t znajduje się tutaj


Strona z tematem lekcji zajęć kształtujących kreatywność w klasie II p znajduje się tutaj


Pani Beata Radosz

Klasy szkół branżowych i szkoły przysposabiającej


Strona z tematem lekcji z rewalidacji w klasach I c, II a i II b znajduje się tutaj

Strona z tematem lekcji z rewalidacji w klasie I p znajduje się tutaj


Strona z tematem lekcji z rewalidacji w klasach III a, III b i III i znajduje się tutaj


Pani Jolanta Waleriańczyk

Klasy tapicerskie i stolarskie szkół branżowych


Strona z tematami lekcji z rysunku zawodowego, technologii tapicerstwa, technologii stolarstwa i działalności gospodarczej znajduje się tutaj


Tutaj są testy z tapicerstwa i stolarstwa


Pani Katarzyna Pajączek-Ciura

Klasy szkół branżowych i technikum


Strona z propozycjami zajęć rewalidacyjnych dla wszystkich szkół znajduje się tutaj


Pani Iza Jura
Lista propozycji biblioteka szkolna on-line

 


https://otwartezasoby.pl/wolne-lektury-cyfrowa-biblioteka-szkolna

to ogromna, opracowana pod kątem łatwości wykorzystania w edukacji kolekcja utworów literackich należących do domeny publicznej lub dostępnych na wolnych licencjach. Dzięki temu zarówno teksty jak i audiobooki można wykorzystywać za darmo.

https://bn.org.pl

czytanie on-line bez ryzyka zakażenia. Największa biblioteka cyfrowa w Polsce.

Poprzez bibliotekę cyfrową POLONA zapewniamy nieodpłatny, szeroki dostęp do obiektów cyfrowych wysokiej jakości (książek, czasopism, rękopisów, starodruków, map, rysunków, grafik, pocztówek, nut i druków ulotnych) do nieograniczonego wykorzystania przez wszystkich.

http://www.1944.pl/

 

Muzeum proponuje turystom wirtualny spacer, podczas którego pokaże nawet często niedostępne dla zwiedzających miejsca magazynów muzealnych.

Jan Ołdakowski, Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego, zachęca do wzięcia udziału w lekcji historii online.

Regularne zajęcia online w Muzeum Powstania Warszawskiego rozpoczną się od poniedziałku 16 marca.

Rozkład jazdy od poniedziałku 16.03 do piątku 20.03:

  • godz. 9.00 – Wirtualne zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego

  • godz. 10.00 – Lekcja historii on-line (poziom: VII klasy szkoły podstawowej i starsi)

  • godz. 12.00 – Lekcja historii on-line (poziom: uczniowie klas I-VI szkoły podstawowe)

  • godz. 14.00 – Wykład historyczny (poziom: licealiści, studenci i wszyscy zainteresowani)

https://lektury.gov.pl/

to wspólny projekt Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Cyfryzacji.o:p>

W zasobach platformy znajdziecie 700 pozycji wybranych z listy lektur obowiązkowych programu podstawowego i rozszerzonego oraz lektur uzupełniających.

https://www.jigsawplanet.com  interaktywne puzzle
https://learningapps.org/809375

interaktywne zadania z rożnych przedmiotów i dodatkowo możliwość tworzenia pomocy przez nauczycieli.

I p, I t, II p, II t, III p, III t lekcja biblioteczna Izabela Jura Lek 1/span>

Temat: Światowy Dzień Poezji

Przebieg zajęć:

21 marca jest nie tylko pierwszym dniem wiosny, ale także  Światowym Dniem Poezji. 

Celem tego dnia jest promocja czytania, pisania, publikowania i nauczania poezji na całym świecie.  W tym roku będziemy świętować on-line dlatego zapraszam do posłuchania pierwszego utworu

  • Jan Brzechwa ”Wiosenne porządki

https://www.youtube.com/watch?v=5TX26M3xIUE

Nawiązując do powyższego wiersza zachęcam w czasie kwarantanny do wiosennych porządków w swoich pokojach.

Kolejna  moja propozycja to wiersz w interpretacji samej autorki.

  • Wiersz* Wiosno* czyta Urszula Kalecińska-Kucik

https://www.youtube.com/watch?v=8V93gTlpVJU

Wiosna to czas, kiedy nie tylko rośliny budzą się do życia, ale i ptaki. Myślę, że z przyjemnością wysłuchacie następnego wiersza

  • Julian Tuwima „Ptasie radio”  w wykonaniu doskonałej polskiej aktorki  Ireny Kwiatkowskiej.Posłuchajcie

https://www.youtube.com/watch?v=A9epL5zIVP4

Mam nadzieję, że  podobały Wam się wiosenne wierszyki.

A teraz praca domowa: Słuchając raz jeszcze tych wierszyków wykonajcie wiosenne ilustracje do któregoś z utworów.

Zdjęcia prac proszę wysyłać na mojego emaila a ja opublikuję je na Facebooku.

 

I a, I b, I c lekcja biblioteczna Izabela Jura Lek 1

 

Temat: Droga książki od napisania do wypożyczania.

 

Przebieg zajęć:

 

  1. Kiedy wypożyczacie książki z naszej biblioteki, nie zastanawiacie się nad tym jak długą musiały przebyć drogę zanim tam się znalazły. Poznacie teraz miejsca i osoby związane z książką.

    • Pierwszą osobą  jest pisarz czyli autor książek. Jego praca polega na wymyślaniu i zapisywaniu różnych historii. Dawniej pisarze posługiwali się piórem, później długopisem a teraz do pracę pisarza ułatwia komputer.

    • Gotowy tekst  trafia do redakcji gdzie  zostaje przygotowany do  druku. Najpierw trzeba ustalić, jak będzie wyglądać przyszła książka: czy ma być duża, czy mała, czy oprawa ma być miękka, czy twarda czy i jakie ma zawierać  ilustracje, na jakim papierze będzie wydrukowana.

    • Z redakcji tekst trafia do wydawnictwa -  instytucji, która po podpisaniu umowy z autorem przekazuje  pieniądze na przygotowanie, opracowanie i wydrukowanie książki

    • Jeżeli redaktor ustali, że książka ma zawierać ilustracje to zajmuje się tym ilustrator

    • Żeby książka nie zawierała błędów musi jeszcze trafić do korektora, który ją dokładnie  sprawdzi.

    • Tak przygotowany tekst  zostaje przekazany do drukarni – miejsca, gdzie  – drukarz składa w całość książki;

    • Wydrukowana książka ma postać luźnych kartek, które oprawia w całość introligator. Miejsce, gdzie pracuje introligator to introligatornia.

    • Kolejnym etapem jaką musi przebyć książka to księgarnia czyli sklep, gdzie kupuje się gotowe książki.

    • W księgarni bibliotekarz kupuje książki, które następnie gromadzi, opracowuje i udostępnia w znanym Wam już miejscu jakim jest biblioteka.

    • Ostatnim i najważniejszym etapem w drodze naszej książki jesteście Wy – czyli czytelnicy. Bez czytelników trud tylu ludzi nie miałby sensu.

  2. Obejrzyjcie teraz rymowaną prezentację i jeszcze raz prześledźcie uważnie kolejne etapy powstawania książki https://www.youtube.com/watch?v=gX2GUEQ64Uc

  3. W celu utrwalenia poznanych pojęć wykonajcie wykreślankę,  która znajduje się pod tym linkiem https://learningapps.org/display?v=p47frrtb320

  4. Na podsumowanie zapraszam jeszcze do zagrania w Milionerów https://learningapps.org/display?v=pgznu2myt20

A teraz  praca domowa – otwórzcie stronę  https://wolnelektury.pl/  i przeczytajcie lub posłuchajcie  dowolną  pozycję

×